Over het huurteam

1. Voor wie is het Huurteam?

Het Huurteam is er voor huurders van particuliere  kamers (dus niet voor huurders van woningcorporaties). Veel van deze huurders hebben te maken met (te) hoge huurprijzen, onderhoudsproblemen en onjuiste kosten voor bijkomende leveringen en diensten.

2. Ik heb snel hulp nodig

Medewerkers van het Huurteam werken of afspraak. Afhankelijk van de drukte en de agenda’s kan er snel een afspraak worden gemaakt.

3. Kan het Huurteam ook buiten kantooruren een opname komen doen?

De medewerkers van het Huurteam werken alleen tijdens kantooruren. Als u niet zelf bij een woningopname aanwezig kunt zijn, kunt u misschien een familielid of kennis vragen de medewerker van het Huurteam in de woning te laten.

4. Werkt het Huurteam ook buiten Utrecht?

Het Huurteam werkt nu in Rotterdam en Utrecht. In Utrecht werkt het Huurteam voor kamerhuurders. Woont u in Utrecht of net daar buiten en huurt u een woning of kamer, dan kunnen we een afspraak maken, vraag naar de voorwaarden. Woont u verder weg, dan kan dat alleen als er meerdere zaken bij u in de buurt gelijktijdig gedaan kunnen worden. Zie voor meer informatie ook Huurteam in uw stad.

5. Wat is het voordeel voor mij als ik het Huurteam inschakel?

Voor de huurder is het belangrijkste voordeel dat alle administratieve rompslomp uit handen wordt genomen en dat de juiste termijnen worden gehandhaafd om procedure fouten te voorkomen. Het contact met de Huurcommissie en de verhuurder verloopt in hoofdlijn via het Huurteam. Het Huurteam behartigt ook uw zaak bij de hoorzittingen van de huurcommissie.

Terug

Neem contact op